Dienstag, 7. Juni 2016

Did someone say cake? (Strawberry Fairy / Erdbeerfee)

Hallo ihr Lieben!
Zeit für eine neue Challenge auf dem Cards und More Blog. Dieses Mal soll es um besondere Ereignisse gehen. Ich habe mich für das Thema Geburtstag entschieden. Verwendet habe ich für diese Karte einen Digistamp unseres Sponsoren "A Day For Daisies":

Heya my crafty friends!
It is time for a new challenge over at the Cards und More blog. This time we would like to see your creations for special occasions. I decided to make a birthday card and used a digi stamp from our sponsor "A Day For Daisies" to create it:


Zuerst habe ich den Digistamp ausgesdruckt, coloriert und anschließend ausgestanzt. Weil ich wusste, dass ich viel Rot auf der Karte haben wollte, habe ich den Rahmen in der Farbe angemalt, die ich auch als Mittelton für die Erdbeeren und das Kleid der niedlichen Fee benutzt habe: R27.

I started by printing, colouring and die cutting the cute fairy image. I knew I wanted to have lots of red on my card, so I coloured the frame with the same Copic marker that I had used on the strawberries and her dress: R27.


Nachdem ich das colorierte Papier und seinen Rahmen auf die Kartenbasis geklebt habe, habe ich den Kartenspruch gestempelt und noch ein paar Enamel-Sticker auf der Karte verteilt. Ich hoffe, euch gefällt meine Karte und dass ihr eure Werke mit uns teilen werdet ;o) Happy crafting!

After I had glued the coloured piece and its frame to the card base I added the sentiment and also some enamel stickers to finish off the design. I hope you like it and that you are going to play along with us ;o) Happy crafting!


Material / supplies:
Stempel / stamps: "Strawberry Birthday Cake" von A Day For Daisies
                              "Delicious Birthday" von My Favorite Things
Stanze / die: "Scallop Squares Dies" von Pretty Pink Posh
Stickers: Create a Smile

Challenges:

Kommentare:

  1. eine ganz wunderbare kreation!
    vielen dank für deine Teilnahme bei Alphabet Challenges!

    Glg silvi

    AntwortenLöschen
  2. Ich WILL auch so eine Erdbeer-Fee! Wow, auf so eine riiiieeeesige Torte (die auch noch so lecker aussieht!) hätte ich jetzt auch richtig Appetit! Suuper "lecker", liebe Maike!
    Ich freu mich, dass Du Deine Karte bei Basteltraum zeigst.
    GLG Sandy, GD

    AntwortenLöschen
  3. Your card is gorgeous Maike. Love the colouring and the cake looks delicious.
    Thank you for joining our challenge at
    Digistamps4Joy this week and good luck.. Ursula Uphof DT member

    AntwortenLöschen
  4. SWEET!!! Great colouing! Thanks for joining in the fun at Die Cut Diva's.

    AntwortenLöschen
  5. I love the fresh look to the card. You're making me hungry for strawberries.

    So glad you joined us at Die Cut Divas.

    AntwortenLöschen
  6. Super cute! And I love your colors!!! :)
    Thanks for sharing it over at 2CC!

    AntwortenLöschen
  7. Maike this is very beautiful
    Thanks for join us at
    {Digistamps4Joy DT Member}
    Hope to see you again and goodluck

    Karin

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...