Samstag, 14. Februar 2015

Colourful Valentine's card / Bunte Valentinskarte

Hallo zusammen!
Wenn man an Farben für Valentinskarten denkt man meist an Rot- und Rosatöne. Das sind aber eher weniger die Farben, die Männer ansprechen, daher habe ich mal eine bunte Version gestaltet.

Hello there!
When I am thinking about colours for Valentine's cards red and pink come to my mind. However those are not the colours men tend to be crazy about which is why I created a card using all the colours in the rainbow.


Ich habe die Papiere auf ca. 1/2 Inch Breite und 2 1/4 Inch Länge geschnitten, temporär auf ein Post-it geklebt und das Wort "love" ausgestanzt. Anschließend habe ich das ausgestanzte "love" in weiß auf die Karte geklebt und die bunten Teile passend drum herum geklebt. Rückblickend wäre es einfacher gewesen die bunten Streifen einfach auf ein Stück Papier zu kleben - dann hätte ich weniger "Frickelarbeit" gehabt. Hat aber ja trotzdem geklappt!!!

I cut the paper down to approximately 1/2 inch by 2 1/4 inch, temporarily adhered them to a post it and die cut the word "love" from it. Afterwards I glued the word die cut in white to my card base and glued the coloured paper around it. In hindsight it would have been easier to adhere the coloured paper to a piece of paper for good and then glue it down all in one. It would have been quicker but it worked out nonetheless :o)

Material / tools:

Stempel / stamps: "Just a love note 4 x 5 3/4" von Simon Says Stamp

Stanze / die: "Scripty Love" von Lawn Fawn

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...